جمعه ۲۷ مرداد ۱۳۸۵ - ۱۹:۲۲
۰ نفر

امیر بهادری نژاد- فلسفه وجودی نصب دستگاههای عابر بانک در وهله نخست دسترسی به وجوه نقد در زمان تعطیلی بانک ها، صرفه جویی در وقت مشتریان و کاهش مراجعات به شعب است.

اما ظاهراً باید تعریف متفاوتی از کارکرد این دستگاهها در ایران ارائه داد. کافی است سرگذشت یکی از مراجعه کنندگان به این دستگاه ها را ( که اتفاقاً نیاز ضروری و اورژانسی به پول داشت) در پنجشنبه گذشته مرور کنیم. قضاوت با خود شما:

ساعت 19:50 پنجشنبه 26 مرداد 85، دستگاه خودپرداز بانک تجارت شعبه میدان فرهنگ- دستگاه موقتاً از انجام عملیات بانکی معذور است .

ساعت 19:55، دستگاه خودپرداز بانک سپه شعبه میدان فرهنگ- به دلیل کمبود موجودی امکان پرداخت وجود ندارد .

سه دقیقه بعد، دستگاه خودپرداز بانک ملت شعبه میدان فرهنگ- به دلیل برقرار نشدن ارتباط با مرکز امکان پرداخت نیست .

ساعت 20:05 ، دستگاه خودپرداز بانک صادرات شعبه میدان اسدآبادی- با پوزش انجام عملیات بانکی مقدور نیست .

۱۰ دقیقه بعد، دستگاه خودپرداز بانک ملی شعبه میدان کلانتری- دستگاه خودپرداز با وجود اینکه روی مانیتور آن جمله کارت خود را وارد کنید به چشم می خورد حتی کارت مشتریان را هم نمی پذیرد. ظاهراً دستگاه قفل شده است.

ساعت 20:30 ، دستگاه خودپرداز بانک صادرات شعبه یوسف آباد- متأسفانه در حال حاضر عملیات بانکی امکان پذیر نیست .

۵ دقیقه بعد: یک کوچه بالاتر، دستگاه خودپرداز بانک ملی ایران: موجودی کافی نیست، آیا درخواست دیگری دارید؟

ساعت 20:45، دستگاه خودپرداز بانک ملت میدان سلماس- متأسفانه هم اکنون امکان انجام عملیات بانکی نیست .

چند دقیقه بعد 50 متر پایین تر: خودپرداز بانک تجارت شعبه میدان سلماس-دستگاه عابر بانک کارت را قبول می کند و جمله لطفاً منتظر بمانید روی صفحه می ماند. این جمله در حدود 5 دقیقه روی صفحه می ماند و در واقع دستگاه قفل می شود. در نهایت جمله عملیات بانکی موفقیت آمیز نبود روی صفحه می آید و کارت را پس می دهد. خوشحالیم که حداقل کارت را نخورد.

ساعت 21:15، دستگاه خودپرداز بانک سپه کارگر شمالی تقریباً رو به روی کوی دانشگاه- 4 نفر در صف هستند و با دستگاه کلنجار می روند. در صف ایستادن ریسک بزرگی است چون اگر دستگاه پول هم داشته باشد احتمالاً با دریافت های این مشتریان عصبانی خالی خواهد شد. پس حرکت به سوی دستگاهی دیگر.

ساعت 21:20، چند متر بالاتر دستگاه خودپرداز یکی از بانک ها- دستگاه کارت را می گیرد و مبلغ درخواستی را سؤال می کند. هنگامی که صدای دستگاه پول شمار خودپرداز می آید، مشتری احساس فرماندهان فاتح را پیدا می کند.

اما چه سود که پس از حدود یک ساعت و نیم تلاش دیگر این پول چندان به درد وی نمی خورد!

کد خبر 2475

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بيمه و بانك

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز